måndag 1 juli 2013

Sommarstugan!

En titt in i vår sommarstuga....innan jag tar itu med den!

Fuktigt och instängt----och en konstig lukt.

Idag har jag tagit bort alla mattor och gardiner ,och det döda djuret som hängde på väggen:)

Det kommer nog att bli bättre med ordentlig städning och vädring. Idag eldade jag lite i Porin-Matti så att det torkar upp ordentligt.

Och så städade jag stockbastun...och eldade lite. Fiffigt att elda i bastuugnen medan man städar bastun:)

Inte min stils gardiner:)

Det döda djuret

Utdragbar soffa


JÄTTE-köket


Ett sovrum

Porin-Matti....som funkade bra!



Ett sovrum till



2 kommentarer:

  1. Jag har kollat tillbaka på dina inlägg och ser att du nog kommer att vara sysselsatt ett tag :) Såna här projekt älskar jag. Ska du verkligen ta ner det döda djuret från väggen.. :)
    Själv åker jag snart till Jämtlandsstugan och där finns det också lite att ta tag i..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Nog har du jobb minsann...
    de förra ägarna har lämnat ganska mycket saker kvar. Finns det sånt som du gillar?

    SvaraRadera