tisdag 30 juli 2013

Vart for Matti???

Porin-Matti!

Jo, han for ut genom dörren. Och det var inte enkelt för han är TUNG!!!!

Det var ju meningen att den kamin som finns i vardagsrummet skulle föras ut för den är inte lika snygg. Och köks-kaminen skulle till vardagsrummet. Men pojkarna sade att det nog är enklare att slipa och måla, än att byta ut dom. så, nu blev det så!

För Matti vägde säkert ett stycke över 200 kg...eller ännu mer.

Jag har inte vetat att mina söner är stålmän:)

Mattor är bra till allt....som att dra kaminer på!

Om en dörr är i vägen...då lyfter man bort den:)

Bara hålet blev kvar!

Köksgolvet flög ut!
Det blir hela tiden omändringar i vårt projekt. Men eftersom dom andra golven revs ut ansåg vi att det ät onödigt att spara köksgolvet. Så är allt ordentligt gjort på en gång!

Idag har jag varit till mejeri igen, och skall dit ännu två dagar. Dagarna blir ohjälpligt väldigt långa...för jag kan ju inte vara borta från Huset en hel dag:) Men det lugnar nog ner sig snart...tror jag!

Imorgon skall det börja grävas på backen. Det blir spännande att fara dit på kvällen och få se hur mycket han har gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar