lördag 10 augusti 2013

En dag utan internet!!!

Huj, hemska tanke! Men så var det för oss igår. Tydligen hade åskan söndrat nånting, men nu fungerar allt som det skall.

Jag som för nåt år sedan inte kunde förstå varför man behöver internet....oj, heliga enfald! Det går ju inte att leva utan nätet....eller mobiltelefonen. För nånting sådant skulle jag inte ha, min syster A delade åsikt med mig. Nog ändrade vi oss så småningom:)

Igår hände det mycket både i Huset,sommarstugan och stockbastun. Pojkarna blåste ull i verandataket och kallvindarna. Lite också i mellantaket. Arbetet gjordes med en hyr-apparat från lokala järnhandeln. Behändigt system, och ullen kilar in sig alla skrymslen och vrår....dessutom är den ekologisk.

Gubben borrade hål i bastun....inte bara för skojs skull. Nä, det är så att jag har pressat på att det skall dras vatten dit, när det redan finns en färdigt uppgrävd ränna som el-kabeln skall dras i. Bara att lägga vattenslangen i samma ränna.

Det kan ju vara romantiskt att bära vatten i ämbar medan bastuugnen blir varm....men efter några såna romantiska turer tror jag att man tröttnar:)

Jag fick min vilja igenom....när gubben fick lite betänketid:)

I sommarstugan hade jag riv-hjälp av Manda. Hon erbjöd sig att komma med...och det var så roligt att ha sällskap nån timme. Vi höll på med det absolut smutsigaste av alla arbeten. Mögliga spånskivor och gammal ull skulle bort. Efteråt for vi ju förstås och simma.

Så ser golvet ut nu!


Det har snöat ull:) 

Pyromanen igång igen!


Mat åt karlarna!

Här satsas det på vacker dukning:)
På kvällen eldade jag och grillade biffar och smörgåsar. Gott var det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar