lördag 17 augusti 2013

Hittade ....

....jordkällar taket:)

Det var, som man kunde anta,utanpå jordkällaren!

Inne i Huset framskrider arbetet...men battingarna ser likadana ut som dom som jag visade igår.

Eftersom jag inte kan bygga har jag fritt fram att pyssla med vad jag vill. Brist på arbete är det inte...största svårigheten är att kunna besluta sig för vad som är först i viktighetsordning.

Att frigöra alla byggnader från växtlighet är ju  viktigt...och roligt:)

Nu blev det igen ett område med fin mylla när jag putsade bort allt sly vid jordkällaren...då MÅSTE man ju plantera nånting där!!! Annars börjar ogräset frodas.

Jag ämnar gräva upp hasselört, den borde trivas där och dessutom har jag mängder av den.
Fullt med kvistar på taket...och gamla löv.

Färdigt!

Man kan ju INTE ha myllan oanvänd:)

4 kommentarer:

  1. Va du har energi... å flyyyt... (avis)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Maj-Britt... :o)

    Just hemkommen från jobbet så önskar jag att jag hade en femtedel av din energi.

    SvaraRadera
  3. När det bara är så otroligt roligt:)(ni skulle se hur hemmet ser ut....energin går till det som är skoj)

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det ser ut och vad duktig du är!

    Kram Madame Edith

    SvaraRadera