måndag 26 augusti 2013

Huvudmisstänkt....

...är Tilda! Hennes fingeravtryck fanns över hela huset...på väggar och golv...ja,precis överallt!!!

Ingenting fattades men polisen är förbryllad....varför har nån petat på vartenda kakel och klappat alla golv och väggar!!??
Dom observanta ägarna till huset märkte att någon hade stulit massor med idéer efter deras husinvigningsparty i lördags.

 Som tur är borde Tilda inte finnas i brottsregistret...förrän nu:)Första gångs förbrytare kommer lindrigare undan...hoppas jag!

Sådana rubriker kan jag se för mig efter veckoslutets evenemang! På lördagen hade vi den stora glädjen med gubben att få besöka en trevlig ung familj med ett nybyggt stockhus. Oj, så fint det var. Lugna vackra färger och snygga tapeter och golv.Det snurrar runt i mitt huvud av allt jag fick se.

På söndagen fortsatte stöldrundan:) Nu var det Lovisa Gamla Hus evenemanget som gällde. Jag ämnade inte alls fara dit...det är så stressande när man vet att man säkert missar nåt guldkorn. Men inspirerad av föregående kvälls intryck begav jag mig ändå iväg.

Vandrade omkring i många timmar tills fötterna värkte! Såg mycket fint och köpte några krokar till en hylla som jag skall ha i köket. Glömde fota, men många ställen var det fotograferings förbud...så lika bra att jag slarvade med kameran. Tog sedan några bilder på väg till bilen. Rörde ingenting, så jag kan inte bli fast för stölderna i husen:)




1 kommentar: