fredag 30 augusti 2013

Jag skall berätta för er....

...att jag har en tokig dooter!!!! Ni kommer att bli gröna av avund....nåja, kanske inte för att hon är tokig...men för vad hon gör i sin tokighet:)

Jo igår , medan jag var på mejeri och gubben hade dikningsprojekt vid skogsåkern, kom hon till barndomshemmet och STÄDA! Hon ämnade tvätta några fönster....men eftersom det var så dammigt överallt blev hon inspirerad att ta ut mattorna och tvätta golven! Hon tyckte det var roligt när resultatet syntes så bra. TUR att jag inte har städat sen midsommarn...nu fick hon ju roa sig av hjärtans fröjd!

Imorse, medan vi höll på med morgonkaffet uppenbarade hon sig igen...och nu dammsuger hon! Borde jag skicka henne till psykakuten eller skall hon få städa färdigt först!!?? Såhär väljer hon att fördriva sin sista semesterdag:)

Lite har nog hänt i Huset också. Pojkarna har hållit på med badrumsgolvet och jag har kärrat in ved.
Dethär är bara kvistarna från granen...

Lite framsteg!
Mästarn har fixat med radonventilationen...och jag fick lov att rada stenar runt röret:) Utan lov vågar man inte göra nånting. Han skall sedan kapsla in röret och övriga kablar och sladdar så att det blir snyggt.

Först skall det komma mera sepel, och sedan stenar.

4 kommentarer:

  1. grattis till en "tokig dotter" ..en sån skulle jag också behöva,,för här är också dammigt.. usch..mycket ved du staplat..ha en bra helg.

    SvaraRadera
  2. Skicka henne inte till psykakuten.... Låt henne bara fortsätta :o)

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid varit avundsjuk på dej angående din dotter,
    och nu om möjligt ännu mera :)

    SvaraRadera
  4. Man ska aldrig störa dem som går i sömnen och aldrig i onödan avbryta en som städar hemma hos en själv! :-)

    SvaraRadera