fredag 16 augusti 2013

Jippii!!!!

Vi har sniglar i trädgården vid nya huset!

Beviset!!!

 Nu skall ni inte tro att jag har nån skruv lös....fast det nog inte är helt omöjligt förstås.

Nej,saken är den att vi har sniglar i trädgården här hemma, och det är ju inte önskvärt att sprida dom till ställen där dom inte finns redan.

 Jag (som ju inte skall plantera  nånting alls vid nya stället) har planerat vilka växter som kommer vart...men vill ju inte bli beskylld för att ha importerat sniglarna till nejden. Nu är det problemet löst:)

Ikväll kom flocknävorna äntligen i jorden! Syster H påstod att dom börjar växa fastän hon planterade vissa med rötterna uppåt. Nåja, jag som den präktiga bondmoora jag är, planterar traditionellt med rötterna i myllan.

Utan att skryta måste jag säga att det kommer att bli otroligt snyggt:)
Rensopade stenar

Nävor på plats

Vänta bara tills nästa sommar...då är det snyggt

Första battingarna på plats i Huset!!! Heja, pojkar! Idag hade vi också rörkarlarna på besök, lite skall ännu pikas bort av cementen och så skall det grävas hål under sockeln för rören.




Lasern igång 
..och sedan kommer golvet

1 kommentar: