måndag 5 augusti 2013

Kokkoo...sover ni redan??!!

Jag är här nu:)

Det blev lite sent, för jag har varit på möte till grannstaden!

Min arbetsinsats var rättså anspråkslös idag. Det var så varmt! Men en liten vedhop blev uppradad och lite granris släpades till skogen.

Men Mästaren har igen varit flitig...efter sitt "riktiga" arbete förstås. Vilken otrolig energi endel har!

Ikväll har han börjat söndra golven...det lilla som fanns kvar av dom. Det är radon-ventilation på gång. På backen överom vårt hus finns ett bostadsområde, och där har mätts höga radon halter. Enligt honom är det enkelt att åtgärda i dethär skedet, när allt ändå är urblåst. Vi är ju förstås glada över att allt blir så grundligt gjort.

Snart ser man en kines titta upp:)

Stenar förstås!
 I rännorna skall det bli dräneringsrör och "sepel" Jag vet inte vad det heter på riktigt...men det är grov sand. Sedan skall det gjutas en tunn platta utanpå. Rören skall ut genom sockeln för att luften sedan skall cirkulera.

Hoppas att jag fick det riktigt...men huvudsaken är ju att byggarn själv vet vad han gör:)

Ved, ved mera ved...

1 kommentar:

  1. Vi vänta å vänta å vänta...slumra i millan...å så äntligen va vår kvällslektyr här! Nå nu kan vi börja sova.

    SvaraRadera