onsdag 7 augusti 2013

När bondmooran städar....

...används kofot och skyffel:)

Jag har börjat städa sommarstugan idag. För tillfället finns det ingenting för mig att göra i Huset, så jag får göra vad jag vill!

Det nämndes redan i köpet att sovrummen i sommarstugan ev. måste rivas p.g.a fuktskador.Vi beslöt att kasta ut golven, så kan man se vad det handlar om. Nu ser det ut som att det har kommit in vatten via skorstenen, för där var golven fuktskadade. Annars såg det torrt och bra ut!

Idag tog jag itu med saken. Bredvid Porin-Matti kunde man mocka bort golvet med skyffel:) Bakre sovrummet har en hel och fin cementplatta men det andra rummet ser vilt ut. Under spånskivan finns bräder och sedan är det ull och jag vet inte vad annat som ännu dyker upp.

Helt klart att allt skall städas bort!

Men ni kan ju förstå att jag inte vågar börja städa hemma...nu har jag ju blivit van vid att det skall användas kofot när man städar:)

Svårt att få en början...

...men nu är golvet borta!

Det har nog varit spånskivor..men nu är det nästan mylla!

Detta finns under skivorna!

1 kommentar: