måndag 12 augusti 2013

Nu behöver jag er hjälp!

Hittade på våra nya ägor buskar med orange bär. Jag smakade inte på dom....fastän dom nog såg goda ut:)
Kanske någon av mina läsare vet vad det är för buskar! Är det nån sorts kornell?

sådana..

Skall jag äta av dom??
Ikväll fick jag hjälp med det sista rivandet i sommarstugan och nu får den vara i lugn och ro tills nästa sommar...tror jag.

Det kommer att bli mycket bra bara det blir färdigt. Ett enda stort rum med kök i ena ändan och rum för soffor och stolar framför kaminen i andra ändan. 

Jag kan redan se för mig hur vi sitter och myser medan brasan sprakar och skymningen faller ute. Kanske det lite regnar, så det är ännu trevligare att sitta inne och elda.

Om vi tröttnar på sommarstuge livet kan vi ju lätt fara hem till natten....det är ju bara 70 meter hem:)



Inte riktigt färdigt ännu...men väggen är åtminstone borta.


6 kommentarer:

  1. DEt kommer att bli superduperfint! 70 m hem innebär förstås låga bensinkostnader! :-)

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som Havtorn, men jag är inte helt säker, lite svårt att se bara på en bild.
    Kul att läsa om renoveringen, följer varje inslag.
    Kram
    Yvonne

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som en prydnadsbusk tycker jag. Men Nej, nej!! Det är INTE havtorn!!

    SvaraRadera
  4. Jag fick textmeddelande av syster H...hon föreslog rosentry som är GIFTIG! Jag tror att hon var rädd att jag skulle avsmaka dom granna bären:)Men lite spänning i livet skulle ju det ge att mumsa i sig en handfull och se vad som händer sedan!

    SvaraRadera
  5. Det är inte Havtorn för de har smala blad vad jag vet. Skulle inte våga samka heller. Vad mysigt ni har haft det kommer att bli kanon när ni är klara o se det. Ha en skön dag kram Beijan

    SvaraRadera
  6. Oj, sjutton och jag som tänkte att jag skulle fått hyra sommarstuga där nästa år så jag skulle komma lite bort från egen gårdsplan och nu tänker ni själva alltså sitta där och mysa! :)
    Vad gör du förresten i september? Om ungefär en månad.

    SvaraRadera