onsdag 11 september 2013

En snabb rapport!

Här händer det nog saker och ting, men jag hinner inte riktigt med:)

Är tre dagar på mejeri den här veckan...och så kan jag ju inte hålla mig borta från Huset heller! I kväll körde mörkret hem mig, annars skulle jag nog gräva på tomten fortfarande!

En natt den här veckan kom jag på hur jag vill ha backen lagad....det är ett elände när hjärnan går på högvarv när man helst skulle sova.

Så nu har jag börjat verkställa min idé...material finns hur mycket som helst!

Pojkarna har varit flitiga, så nu är badrumsgolvet klart för gjutning. I fredag kommer elektrikern och drar värmeslingorna och planen är att det skall gjutas i lördag.

Och ikväll höll dom på med verandataket. Där är allt klart för filtläggning nu.

Jag hade bilen full lastad med plantor och mylla när jag for till huset.Skulle behöva koskit dit också...men där drar jag nog gränsen till vad jag fraktar med bilen...tror jag:)

Färdigt järnat

Här kommer nånting!
 Mina digitalis plantor har förökat sig explosions artat, så jag drog upp största delen av dom! Nu kommer jag att ha en stor hög med blommor i nästa år...så byborna med hjärtproblem är hjärtligt välkomna! Dosen är lite oklar...men nog skall det ordna sig:)

Dom är MÅNGA:)
 Och sedan till min idé om hur backen skall bli...jo den blir VILD!!!! Blommor hit och dit... men så skall det vara skogsmark med blåbärsris och mossa. Gärna skulle jag ta ett helt traktorlass med skogsmark...men när jag såg omkring mig ikväll fanns det massor med blåbärsris som grävmaskinen hade flyttat på. Så jag tar lite i gången (jag får ju ganska mycket i bilen också)
Grävde bort alla ormbunkar som var fast i huset...

...och planterade dom vid stenarna...här är också lite nyplanterat blåbärsris..


...och rev lite mossa härifrån och därifrån!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar