onsdag 4 september 2013

NU ÄR DET KRIG!!!

Hur det slutar är ovisst....men jag ber på förhand om ursäkt av grannarna om dom råkar höra svavelosande rytningar från vår backe:) Det är bara Tilda som slåss med spirearötterna...än en gång!

Grävmaskinen gjorde ett mycket bra arbete, det återstår bara lite finputsning för mig...trodde jag! En skyffel har jag redan förstört idag...dom är väldigt svagt konstruerade. Nåja, jag tog hemifrån en ny med mig och fortsatte kämpa.

Vi har ju en fin plan på hur det skall bli, måste erkänna att det är Mästarns idé...men det var en så bra idé att jag skulle ha kunnat hitta på det själv:)

Från Huset till sommarstugan kommer det att gå en slingrande stig mellan stenarna. Två lampor skall bli utplacerade bredvid stigen och från platsen överom huset skall det lagas trappor av kilastenar ner till stigens början.

Men innan vi är så långt på väg skall ytstenar och RÖTTER bort!

Här slingrar stigen fram


Och samma åt andra hållet



Rötterna hade åtminstone den goda smaken att darra av rädsla...därav suddet
Vid sommarstugan blev det så snyggt när onödiga stenar gick att få bort, här blev terassgrunden förberedd meddetsamma.
Tur att det är torrt... sedan blir det lervälling.


1 kommentar:

  1. Utanför vår stuga påbörjade ett krig mot stenarna men jag misstänker att de vann...första slaget, i alla fall.
    Det blir fint med er stig men jag förstår att det är mycket arbete!

    SvaraRadera