fredag 6 september 2013

Stenrika bondmooran...

...löper amok bland stenarna:)

Det finns ju mååånga stenar som är så stora att dom inte går att flytta på....sånt måste man ju utnyttja till det bästa!

Ikväll planterade jag taklök mellan några stenar...tog en paus och for och simma med Fia och Manda...och fortsatte plantera och planera.

Hittade på att jag skall gräva upp mina irisar och ta dom till nya stället. Det blir väl till slut så att det bara finns groparna kvar av mina blombänkar här hemma, men så får ju nya bonden +sambo göra hur dom vill:)


Stenarna blev osopade...nu måste jag nog vattna dom:)

2 kommentarer:

  1. Får ni och simma :) vart då?
    Jag gillar också stenar. Det har blivit lite kullerstenar av dem på vår gård.

    SvaraRadera
  2. Jag är så lyckligt lottad att det finns ett träsk ca. en halv kilometer från Huset...och där jag ännu bor är det ungefär lika långt till ån! Vattenberoende som jag är passar det utmärkt:)

    SvaraRadera