onsdag 30 oktober 2013

Brist på barnasinne!!??

Om det finns en fin rutschbana...varför skall man då förstöra den?

Säg det! Men så gjorde jag ändå idag, alltså förstörde banan! Efter att ha nästan halkat omkull på mina vedliders rutter tyckte jag att det nog får räcka. Gårdagens häftiga regn gjorde det ännu halare.

Dessutom fanns det ett tunt lager sepel där man skall gå. Om ni aldrig har gått på sepel i nerförsbacke, kan jag informera er att det är som att gå på ett golv med ärter på:)

Nåja, nu krattade jag bort alla våta löv och försökte få bort det mesta av seplet!

Kanske backen är lite tryggare att färdas på nu!


Blött och halt

Men kanske det torkar upp nu.

Julrosen kom jag äntligen ihåg fota...den är nog lite vrickad, när den blommar nu!

Fin är den!

Helst skulle jag vara i skogen nu, när vädret är så fint. Men ikväll skall jag på hygienpass-kurs. Och då är det önskvärt att inte vara så trött att man somnar. Tänk om jag börjar snarka:)

I kommande arbetsansökningar har jag ju då åtminstone ett papper att visa upp..om jag klarar tenten!




2 kommentarer:

  1. Du kommer nog att klara av hygienpasset helt bra med sunda bondförnuftet! Otrolig energi du har dit att hålla på med allt på en gång, dela med dej lite hitåt av den energi oxå ;)

    SvaraRadera