söndag 13 oktober 2013

Jag bara undrar...

...vid vilken ålder man förväntas hålla sig innanför strecken när man målar!!??

Jag har helt tydligt inte uppnått den åldern ännu...kanske jag borde köpa en målarbok, och öva lite.

En bra sak med att resultatet är lite såttigt, ingen tvivlar på att det är "heimlaga"

Nåja, saltkaret fick sin omvandling. Helt nöjd med färgen är jag inte, det borde ha varit en aning mera i rött. Och målandet blev ju lite si som så:)

Före...
Men på håll ser det ju bra ut...
...och efter

Nog är det ganska nära brädans färg
Förstås måste jag fota saltkaret i Huset...var annars??!!

Igår medan pojkarna väntade att taket skulle torka, fyndade dom lite i skrothögarna!

En ugnslucka

Spisluckor och andra attiraljer.
På eftermiddagen kunde dom sedan lägga takfilten på verandataket. Mästarn hade tidigare på dagen fixat takrännor och stuprör, så nu droppar det inte i nacken  på en mera!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar