tisdag 29 oktober 2013

Kryddhyllan färdig!

Idag fick jag krokarna på plats...och man ser att jag har gjort det själv för dom kom nästan igenom skivan. Personligare så, när målningen fick lite hål:)

Denhär hyllan fanns i Huset när vi köpte det, och jag trodde att den var i trä, men det är spånskivor. Men ingen skillnad när den är stadig och bra. Förstås har jag platsen klar för den.

Nu gäller det bara att hitta kryddburkar...har tittat på såna på loppisar. Oj, vad folk förstår att ta betalt nuförtiden!

Måste försöka uppfinna nånting lite billigare...fick ju bra tips av C när hon var på besök!

Såhär såg den ut före....

..och efter omvandling!
 Bara för att visa att jag har en plan fotade jag saltkaret och brödlådan i hyllan. Brödlådan skall inte vara där sedan!
Krokar för nyttiga saker:)

Ax-temat går igen i allt.
Jag måste nog sluta med axen snart...det kan bli för mycket av det goda!

2 kommentarer:

  1. Sjukt snygga grejer du fixar till. Kör bara vidare på ax temat. Njuter av din trevliga blogg.
    Synnöve

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag har nog lite snöat in med axen....men man kan ju måla över om det börjar kännas att det är för mycket:)

    SvaraRadera