torsdag 10 oktober 2013

Mörbultad!

Det känner jag mig idag!

Höll på med rappnings-knackning i flera timmar igår. Och det känns i armar och ben, var ju tvungen att klättra upp på en bock lite emellan för att räckas upp till.

Men jag fick väggen klar. Borstade till sist av den med en stålborste och Mästarn godkände arbetet:)

Vi hade på kvällen en intensiv diskussion hur vedförrådet skall förverkligas. Min strålande idé blev nog i skuggan av Mästarns...han hade dessutom mycket fina motiveringar till varför hans förslag är bättre.

Hur det blir får ni se sedan när det är förverkligat...det är för invecklat att förklara saken!
Väggen och världens sötaste vedspis!
 Vedspisen skall läggas på plats, hålet i muren skall fixas till först. Det arbetet påbörjades igår kväll.

Eftersom jag hade färdig mat i kylen kunde jag vara länge vid Huset igår. Så efter rappnings-knackandet for jag ut och lekte arkeolog igen.

Taggtråd i mängder grävdes fram...och skor,burkar , flaskor,plåtar. Många ämbar skrot till insamlingspunkten. En cykel hittade jag igen. Det är väl 5:e cykeln nu:)

Här går rötter igenom...svårt att få bort taggtråden.

Cykelram...


...och en till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar