lördag 26 oktober 2013

Nu skall det firas!!!!!

Nu har jag hittat på hur jag skall fira mitt 100 000 besök / 3-års kalas!

Det blir en utlottning av nånting med anknytning till julen. Nånting smått som går att äta + nånting som inte går att äta:)

Vad det är får bli en överraskning åt vinnaren!

Man kan delta med att kommentera det här inlägget.En kommentar ger en chans att vinna. Flera chanser får man inte, hur man än gör sig till:)

Men en önskan har jag....skriv var ni bor.Landet eller landsdelen räcker. I mina statistik uppgifter ser jag att jag haft besök från alla världens hörn. Använder ni Google översättnings programmet eller kan alla svenska???

Jag vet att Google är väldigt underhållande....min granne som är finskspråkig brukar översätta mina texter. Det har blivit många gapskratt när jag har läst texterna:)

Tävlingen pågår till den 24.11-13.Så hinner vinnaren få sitt paket till lilla-julen.

Det är alltså EN som vinner allt!

Lycka till!

PS! Man får också kommentera på finska och engelska..Bara man inte använder så svåra ord, i synnerhet min engelska är rättså svag:)

Bilden har ingenting med saken att göra!

33 kommentarer:

  1. ja försöker nu hii från sibbohålle häng me på eitt hörn,,ifall he sku nappa!kiva blogg har du oxå!

    SvaraRadera
  2. Du har såå trevlig blogg så det är inte konstigt att många följer dig och vill se va du gjort om dagarna :) .
    Majken från Österbotten

    SvaraRadera
  3. Mickelspiltomin perukoilla asutaan, eli vain n. 10 km teiltä. (Ei ole siis pitkä matka treffeille jos onni potkaisee ;). Och samma på svenska.

    SvaraRadera
  4. Hipp hej! Hälsningar från Pernås mittpunkt Sjögård :)

    SvaraRadera
  5. Grattis till alla besökare. Du skriver så trevligt så det förvånar mig inte att många hittar hit.
    Ha en skön helg önskar Eva

    SvaraRadera
  6. Här kommer hälsningar från Skåne och grattis till alla besökare. :)

    SvaraRadera
  7. Hälsningar från det sydvästra hörnet av landet:) vill gärna va med i utlottningen, roligt att följa ditt "slit" och fint blir det :)
    Skön fortsättning på hösten!

    SvaraRadera
  8. Jag är int alls förvånad att du har så många besökare på din blogg, läser den varje dag fast vi kommuniserar även på andra sätt ;)

    SvaraRadera
  9. Jag följer din blogg varje dag och tycker om den och jag vill gärna varfa med i tävlingen jag finns i Hassela i Norra Hälsingland.

    SvaraRadera
  10. Jag bor i samma stad som du och jag läser allt som du skriver....
    Hoppas på vinst förstås :)

    SvaraRadera
  11. Kul att du har så många olika besökare! götaland bor jag i.
    Kramar Christina
    sepamej@hotmail.se

    SvaraRadera
  12. Var vi oss än i värden vända, vill vi till Bondmooras blogg återvända. Den har gett oss många skratt och underhållning, så vi denna blogg till nati nati saga använda. Massor med tack att du Bondmoora, vill dela med oss din dagliga aura. Vi är inte alls förvånade att så många läsare har nått till din sida, vi kan bara hoppas du orkar fortsätta som tidigare! Grattis!!
    Bondmooras blogg har vi läst i tex. Cambodja, Guatemala, Estland osv. men vi bor nog säkert inte så långt ifrån tillsvidare =)

    SvaraRadera
  13. Bra blogg. Läser den nästan varje dag. Hittade den på google. Fortsätt så. Jag bor i Österbotten, Jakobstad

    SvaraRadera
  14. Tittar alltid in till dej när jag har vägarna förbi.... Och jag finns på Åland :o)

    SvaraRadera
  15. Hälsningar från regniga Box. Kommenterar sällan men kollar varje dag vad moster sysslat med igen.

    SvaraRadera
  16. Gillar din blogg! Bor i Isnäs, nästan Pernås medelpunkt alltså..!

    SvaraRadera
  17. I det lotteriet vill jag vara med. Man vet aldrig vad bondmoora hittar på. Tack för trevlig läsning.I Malax finns jag.
    bitta35@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Härlig blogg och här har du en läsare ifrån Skåne.
    MVH Paul
    e-mail: anxiety_@hotmail.se

    SvaraRadera
  19. Jag läser din blogg för jag tycker om att se bilder från finländska trakter. Och jag kan följa med årstiderna. Själv flyttade jag till London som ung (och språket glömmer man småningom), och jag kan föreställa mig att mitt liv skulle ha blivit som ditt, om jag stannat kvar. Fast jag skulle knappast klara av motorsågen..

    SvaraRadera
  20. Vill så gärna var med i din spännade julutlottning! Min blogg ligger i ide just nu pga att jag inte lyckas skriva eller lägga in bilder där.... Men jag är inne dagligen och läser bloggar, det är stimulerande. Brukar titta in till dig då och då. Jag bor utanför Mariefred i Sverige. Höstkram //BiZen

    SvaraRadera
  21. Alla gånger jag läser din blogg kommer samma tanke i mitt huvud. Hur i fridens namn hinner du med allt? Kuddor, renovering, "gamla hemmet", barn (fast dom redan e "vuxna" :D), blogg, röjning osv... E du nånslags superkvinna? Eller blir man sån me åren när man e bondmoora? Nu väntar ja ju mej ett ja till svar förstås så att ja oxå har någo att se fram emot :D Å mej hittar du ganska nära, i Mörskom. Kram!

    SvaraRadera
  22. Söta Heidi...bondmooror blir såna me åren. Man lär sig att fuska där som det går...o att sedan göra det som man vill. Som att ligga på soffan o läsa Allers:)

    SvaraRadera
  23. Här tittar man in för att be motorsågshjältinnan om hjälp och hittar ett lotteri som man tidigare missat! Till vardags bor jag i Göteborg men till fest och ledighet i Skaratrakten! Jag förstår dina inlägg helt utan Googles hjälp eller stjälp! :-)

    SvaraRadera
  24. Koser meg stadig med din blogg. Bor i Tønsberg ved Oslofjorden, koser meg stadig på hytta i Strømstad.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  25. Jag kommer från Österbotten Finland och vill så gärna vara med i ditt jullotteri.
    bittan4@gmail.com

    SvaraRadera
  26. och jag bor också i samma stad som du och gillar skarpt det du skriver. Grattis förresten till din treåriga blogg.
    Förresten är jag stum av beundran inför din energi och vilda framfart i skog och mark.
    Samtidigt är jag lite smått nyfiken. tog det länge att få alla generationsväxlingspapper färdiga?
    Jag skulle ju också vilja ha pension...

    SvaraRadera
  27. Hejsan, kikar in alltid då och då ...alltid lika kul att läsa. Massa projekkt du har på gång. Det har jag oxå men de är av helt annan stil ;). Med i din utlottning och jag grattir naturligvis dig och bloggen till dessa fina år. Hoppas det blir många till. Bor förresten i huvudstadsregionen..

    SvaraRadera
  28. Vi tycker mycket om Din blogg. Fastnade särskilt för det att Du hade Din nya röjsåg bredvid sängen. Tänkte kommentera lite på finska men kunde inte komma på nåt att säga. Finskan är ju ganska så begränsad för oss stackars lantisar som bor i Västmanland. Klart vi tar chansen att vinna! I så fall så hoppas jag att det är dom där rostiga kaminluckorna. Hej från oss...

    SvaraRadera
  29. Jag är inne med jämna mellanrum och läser din blogg. Så nu hoppas jag på tur! Bor i Skåne i Sverige.

    SvaraRadera
  30. "Ramlade" in här hos dig via Kulturtanten och Lilla gumman...
    Vilken tur - det är bara den 22:e idag och utlottningen är den 24:e :)
    Håller tummarna för mig själv!
    Javisst ja... var jag bor? Jo, i norra Östergötland - i en röd liten stuga i kanten av skogen, ca 4 km från byn Vånga med postadress Skärblacka i Norrköpings kommun :)

    SvaraRadera
  31. Grattis till 3-åringen! Jag följer med din blogg så gott som dagligen! Beundrar din energi och så har du oxå bra humor när du skriver din blogg. Många av dina recept har oxå testats.Hälsningar från Sarvlax.

    SvaraRadera
  32. Jag tittar in här med jämna mellanrum, men minns inte om jag kommenterat tidigare. En trevlig blogg har du i alla fall. Jag är svensk, bor i Östergötland.

    SvaraRadera
  33. Jag är ute i sista minuten.Rolig blogg man får många goda skratt,och intressant att läsa om din renovering. Jag bor i skären på Pellinge.

    SvaraRadera