torsdag 21 november 2013

Jag skäms lite...

...för idag har jag osat ner hela byn!

Men det var inte mitt fel att vinden gjorde oväntade knyckar åt olika håll. Om den skulle ha hållit sig till den riktningen den hade när vi började elda skulle grannarna inte ha blivit som rökta böcklingar!

Jag lovar bot och bättring...tills nästa gång. Men då skall jag välja en vindstilla dag!

Som vanligt när det gäller att elda hade jag min trogna hjälpreda med mig. Men t.o.m vana pyromaner som vi hade svårt att få fart på brasan. Månne det inverkade på saken att det stundvis ösregnade:)

Men vi kan vara nöjda med resultatet efter dagens bragd. Massor med kvistar blev bortstädade. Och jag som undrade i ett skede hur det fanns så mycket grankvistar...tills jag kom ihåg den STORA granen som fälldes på tomten. Tyvärr ryker granris förskräckligt mycket när man bränner det.

Men utan att bränna bort riset finns det inte en chans att få ordning på backen. Sådana mängder förmultnar inte i all hast. Och jag som har planerat att sätta potatis på sophögen, för fetare daggmaskar har jag aldrig sett än dom jag sade hej åt när jag samlade skrot!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar