måndag 4 november 2013

Och INGEN går ut...

...förrän vi hittar den skyldiga!!!

Mina strumpstickor nummer 5 är spårlöst försvunna. Nu har jag ju förstås en vettig orsak att ordna i syrummet, men jag har ju redan ordning:)

Så bra ordning att jag blev överraskad när jag hittade en väst igår. Jag var aldrig riktigt nöjd med den. Den vippade på framsidan, så jag klippte bort lite och sick-sackade kanterna. Så skulle jag virka nya kanter...för kanske ett år sedan. Igår fick jag det gjort på en liten stund. Nu är västen användbar igen!

Kollade bakåt i bloggen....västen blev färdig den 3:e februari 2011:) Väldans snabbt har jag fixat till den!

Det blir ingen knäppning, jag har den ändå alltid öppen.
Orsaken till att jag rotar i syrummet är att jag fick en förfrågan i fredags om jag vill delta i julförsäljningen i kyrkbyn.

I många års tid har det varit blomförsäljning i Stallet,och lokala hantverkare har sålt sina alster.Dessutom brukar det finnas bröd mm. till salu.
S som ansvarar för jippot i år ville ha mig med på ett hörn. Mina tovade väggbonader mm. Egentligen fick jag helt fria händer vad jag gör.

Gissa om hjärnan går på högvarv nu!!!!

Tiden tills allt skall vara klart är inte så lång....men jag måste ju inte ha stora mängder med varor till salu.

Roligt redan det att få vara med på ett hörn!

Tack S för att du vidtalade mig!

1 kommentar: