lördag 21 december 2013

JUL LEDIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

För första gången sedan 1979!!!!!!!

Risken för att jag storknar av all skinka och godis är överhängande...men vem bryr sig. Ingen obligatorisk motion i föuse både bitti och sent!

Enda jag skall göra är att flytta mig från soffan till matbordet...och sedan tillbaks till soffan. Kanske jag skulle utlysa en tävling...VEM GÅR MEST UPP I VIKT UNDER JULEN?

Priset skulle vara...kanske lite godis...eller en piki-liten skinka. Nää, det får nog vara otävlat. Det skulle ju förutsätta att man vägde sig, och vem vill nu göra sånt!

Jag har så smått börjat rusta till julfirandet. Kokade en bondost av mjölk från våra hädangångna kuddor. Jag frös ner mycket, för att ha till många ostar ännu.

Nu skall jag provsmaka osten, som det med god tur ännu finns kvar av på julen:)

2 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker bara att Du är värd all ledighet som bara finns. Vilken arbetskvinna Du är!!

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara riktigt, riktigt ledig! Jag önskar dig en härlig helg!

    SvaraRadera