fredag 27 december 2013

Pyssel med hälsorisk:)

Fick en kasse med ljusstumpar på jobbet idag, när jag berättade vad jag hållit på med på mina lediga dagar.

Nu fanns det ju inga tomma äggfack...men det ordnade sig snabbt. Kokade en hel hög ägg, enbart för att få pysselmaterial:)

Om våra kolesterolvärden stiger till skyarna måste jag hitta på en nyttigare hobby!

För att få färg på rosorna testade jag hur det blir om man slänger i några vaxkritor att smälta med stearinet. Borde ha valt enbart röda kritor...nu blev färgen lite konstig. Men man vet till en annan gång!

Sådana...

..av sådant stearinbad.


3 kommentarer:

  1. Jag tycker rosorna blev skitsnygga. Ska försöka få fart på Kulturtanten så vi kan göra lite tändrosor nu i helgen. Hon fattade också tycke för dom...

    SvaraRadera
  2. Det är lite beroende framkallande att börja laga dom...bara som en varning sagt:) Men dom börjar brinna super-bra...om man nämns använda dom!

    SvaraRadera
  3. Ja det är beroendeframkallande att gör dom :) gjorde mina första i november och nu på årets sista dag blev det en hel hink... å nu e alla ljusstumpar slut.... ;(

    SvaraRadera