fredag 20 december 2013

Sicken julbrådska!!!

Vi rusar omkring i stan som skållade råttor...alla vill ha städigt till julen.

Gårdagen var synnerligen bråd, och att jag måste till banken innan den stängde jäktade oss ytterligare. Men idag har jag lovat att vara på jobb hur länge som helst.

Dagarna bara rusar iväg. Det är minsann en aning annorlunda dagar nu  mot hur det var med kuddorna. Men för det mesta i positiv bemärkelse. Att träffa alla dessa härliga tanter och farbröder sätter guldkant på tillvaron. Tänk att det finns så många söta åldringar, helst skulle  man sätta sig ner och bara prata med dom:)

Men chefen håller ett  vakande öga på mig, så det gäller att vara flitig! Att ha fått foten in på en arbetsplats så snabbt efter att föuse tömdes känns ännu helt overkligt. Nätterna ägnas nuförtiden åt att sova...grubblandet har jag helt skippat.

Och att generationsskiftets alla papper är klara skingrade också mycken oro.

Gubben har varit flitig med ladugårds tömningen. Det börjar se rättså avskalat ut nu i föuse. Idag skall han ta itu med mjöllagret. Stackars råttor och möss. Snart är det enda dom har kvar att äta råttgift:)
Snart kan man ställa till dans här...

Juldagarna har jag ju tid att skura tankrummet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar