fredag 31 januari 2014

En STRÅLANDE idé!!!!

Det måste ni bara hålla med om...bara ni får veta vad det är:)

Jag fick ju inte sönerna att byta ut Porin- Mattin i vardagsrummet mot den som släpades ut från köket. Dom påstod att den var så tung att dom inte börjar kånka kaminerna fram och tillbaka.

Nå, jag fogade mig i detta.....fast jag nog tycker att dom borde ha gjort det. Lite nytto-motion skulle dom ha fått, helt gratis!

Jag blev bara helt kallt uppmanad att slipa och måla den målnings-flagande kaminen. Nu har jag börjat peta bort målning alltid när jag är i Huset och elda.

 Och fram kommer glänsande metall och ROST!

Och det är nu den fina idén kommer!!!! Jag skall slipa den och sedan försöka få den helt rostig.Det kommer att bli såååå snyggt!

Men hur jag skall få gubben att gå med om saken är en annan femma!

Den tiden den sorgen:)
Nog skulle den vara fin såhär också:)

Snygg rostfläck uppe till höger

Lite kvar att peta bort färg

4 kommentarer:

  1. Ja, hur ska Du få Din gubbe med på noterna? Man kan locka, muta eller hota. Eller, egentligen är ju kaminen snygg som den är...huvudsaken är ju att det går att elda i den. Eller smeta bara på nån värmebeständig färg. Skvätt, skvätt och det är klart...

    SvaraRadera
  2. Jo det det med att skvätta på färgen låter bra, jag vill att den ska se lite medfaren ut:) Ingen slät glansig yta...näää

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg du har :)

    Kram Madame Edith

    SvaraRadera