lördag 25 januari 2014

Pyromanen igång igen!

Eldade bort lite brädor som var fulla med spikar och cement. Och så sopade jag bort "mojo" från vedlidret och brände upp det också.

Vi försöker tömma bort all ved som finns längst bort från Huset. Det finns ved i alla uthus, och det är ju bra. Så mycket som det behöver eldas just nu.

 Som golv i det lider vi tömmer som bäst är breda fina plankor. Jag har hittat på ny användning för dom, så det är bra att få bortstädat allt som där finns.

Aj, att det kan vara snyggt med eld!
Det är så härligt när det är lite varmare väder...och att det är ljust så länge på kvällen! Snart är det våren:)

1 kommentar:

  1. Du är ett skolexempel på en bra eldare. Allt enligt vår Mor som sa att man bara skulle elda i en gammal plåttunna. Vi är ju lite slarviga just med den saken. Tunnan alltså. En gång var vi nära ett flammande inferno på gräsåkern. Då vi hysteriskt släckte elden med krattor och dyvatten från diket. Det var den dagen jag fick klart för mig att mina nerver verkligen var svaga...hädanefter så är alltid plåttunnan med...

    SvaraRadera