söndag 16 mars 2014

Käppar i hjulet!

Eller ett annat ord för det, SNÖ!

Jag hade sett fram emot veckoslutet, då skulle jag minsann vara flitig vid Huset. Haa, mest har jag suttit på min breda bak framför datorn.

När utevistelse inte lockar kan man ju söka kökskakel på nätet. Kan ni tänka er så tokigt det är!!! INGEN har hittat på att göra såna kakel som jag har fantiserat att skulle passa till vårt lilla kök.

Det blev att tänka om....men troligtvis blir slutresultatet bättre på dethär sättet. Hurdana kakel jag hittade får ni se sedan när dom är på väggen:)

Litet varv var jag till Huset idag. Dootern behövde halm till hundarnas uterum, så jag klättrade upp till vår skulle i lidret. Se, vi har ju allt i dom lidren!

Hur gammal är månne halmen!!???
 Utsikt från skullen, här ser ni vårt roliga golv...och färdigt kluven ved!

Väggarna är roliga dom också. Allt hoplappat av stumpar och gammalt virke. Men högt till tak har vi. Det finns utrymme till en övrevåning om det behövs mera förvaringsutrymme:)


Fina skivhopen väntar på att få sin plats på väggen.

Och liiite krakar måste jag ju dra ut från skogen. Handskarna blev blöta direkt, men så fick jag den sjukan botad för nån dag framåt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar