torsdag 15 maj 2014

Skrotfynd och självlysande buskar!


Vi är helt självförsörjande angående skrot. Se nu bara vad jag hittade bakom ladugården på vår metallskrot hög!!! Ett superfint plåtbord!

Jag var snabb med att släpa in det i tankrummet innan nån hittar på att beställa skrotbilen. Lite undrade jag varifrån ett så fint bord har kommit mitt i allt. Fick sedan veta att det kom från sonens tomt.

Tänk nu så tokigt att ämna slänga det!!!!
Ser ni skönheten i det?

Och vilken finess, förvaringsutrymme inne i bordet!
 Gjorde inte nånting vid Huset men måste ju hålla koll på alla blommor och buskar. En spirea börjar snart blomma. Det var var nästan självlysande i kvällssolen och gullvivorna blommar för fullt.





 


2 kommentarer:

  1. Ett sådant plåtbord borde finnas i alla hem. Tråkigt nog har aldrig ett sådant bord kommit i min väg...men förr eller senare dyker det nog upp...

    SvaraRadera
  2. Ja, är det inte underbart:-) Gubben får tacka sin lyckliga stjärna att vi har så litet kök att det inte ryms dit....

    SvaraRadera