lördag 27 september 2014

Jag flyttar...

...lite i gången:)

Huset är inte färdigt ännu, men övrevåningen kan jag börja möblera. Principen är den att jag skall försöka ta med mig nånting alla gånger jag far dit. Det MÅSTE ju minska på sakerna....fastän jag börjar tvivla på det!

Hyllorna och byrån börjar vara fullmatade. Inga som helst problem att fylla dom inte. Lite har jag lagt in i skåpen också.

Mest har jag sysslat och ordnat idag.

En liten hylla, som Mästarn i tiderna har snickrat, passade precis bredvid spegel i omklädningsrummet. och Lingon-tovningen fick äntligen en perfekt plats. Hafsryan får pryda den andra väggen.

Här passar Lingon och hyllan perfekt!


Hafsryan piggar upp!
 Ytterdörren till bastun målade jag svart. Den var äckelgul tidigare. Var tvungen att måla den två gånger för att få det gula i gömman.

 Lite tur hade jag också idag. Mästarn behövde stegen till sitt bygge så han målade det sista på bastun. Han ansåg väl att det går snabbare att göra det själv än att stå och se på medan jag balanserar på stegen och sakta kluddar dit färgen:)

Oj vad det eländiga räcket stör....men dörren är åtminstone svart.

Lite ryms ännu.
Gubben har också sysslat med alltmöjligt vid Huset idag och som belöning för oss båda eldade vi bastun och invigde den. Badet var bra och extra skönt är det att man kan fara ut på trappan och svalka sig emellan.
Som grädde på moset grillade vi korv innan vi for hem.

En skön höstdag går mot sitt slut!
Röksignaler skickas...snart blir det bastudags!

2 kommentarer:

  1. De va ingen dålig dag, o grattis till premiärbastubadet

    SvaraRadera
  2. Tack, badet var skönt och korven god!

    SvaraRadera