måndag 8 september 2014

Jakten på potatislandet:)

Jag är helt säker på att jag satte några potäter här...men var är dom!!??

Kokkooo....var är ni!

Hittade nog dom 2 meters långa blasten:)

HELA skörden!
 Potatisodlarna kan pusta ut...jag påverkar inte er försäljning!

Efter det ansträngande arbetet med potatisupptagandet tog jag itu med att riva bort elkablar från salongen och ateljén. Det kommer att bli ytliga elledningar, för vi gör ingenting åt väggar och tak i övrevåningen.

Dom var allt annat än brandsäkra...dosorna smulades sönder när jag började röra dom.
Sådant


Inte så vackert...men lite målning gör susen
Sådan utsikt från ytterdörren. Månen hänger på trädtopparna.


1 kommentar:

  1. Jag har skördat vårt potatisland. Inte så mycket potatis direkt och dom som fanns var verkligt små. Så det är likadant för oss - ingen potatisförsäljning så här första potatisodlaråret, men vänta bara till nästa år då får vi nog baxa fram potatisupptagaren, om vi nu hade haft någon alltså.../Lilla gummann

    SvaraRadera