torsdag 30 oktober 2014

Nu börjar det åter!

Den här tiden på året skall man akta sig för att gå in på diverse stick-sidor. Det är nu som olika roligheter börjar pluppa upp. Jag var ju helt oförberedd på fenomenet när jag besökte Online stick café och såg där om Järbo filten. Sent igår kväll började jag sticka...måste tvinga mig i säng när klockan närmade sig halv ett på natten.

Finns det månne nån sorts program som blockerar stickning från mina sidor, det finns ju för annan typs sidor!

Första rutan på gång
Och sedan en helt annan sak. Månne jag råkar ha nån Arabia expert bland mina läsare? Har sökt på nätet uppgifter om mina skålar. Hittade en en fin sida där man kunde söka enligt stämpel mm. men mina skålar kommer inte fram där. Finns dom inte....men när jag ju har dom!


Jag vill ju veta om dom har ett namn, och värdet är ju alltid roligt att veta.

8 kommentarer:

  1. Har du kollat på laatutavara.com?

    SvaraRadera
  2. http://arabia.kokoelma.fi/esine_tiedot.aspx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Kati! Tyvärr finns inte mina skålar ens där.

      Radera
    2. Tycker din skål finns där på svarvitt foto, den mindre av skålarna. Sök med designern Stark Gustaf, gå inte att länka rätta sidan.

      Radera
  3. På "den fina sidan" prövade jag esinehaku och valde Stark Gustaf som suunnittelija. Då dök det upp bl a en svartvit bild, där den mindre skålen påminner bra mycket om dina skålar. Kanske det leder dej vidare :)

    SvaraRadera
  4. Jag sökte också på Stark Gustaf, hans skålar hade samma färgsättning men mönstret var annorlunda. Roligt att ni försöker hjälpa mig:)

    SvaraRadera
  5. Nu hittade jag skålen...den lilla svartvita bilden. Visst sjutton är det min skål. Haaa, nu vet jag att det är Gustaf Stark som har designat dom. Tack för hjälpen...hur klarade man livet förr... utan bloggvänner:)

    SvaraRadera