lördag 22 november 2014

Förberedande arbete!

Blivande badrumsskåpen fick sig en omgång med målartvätt idag. Lite bakfram att skura dom innan jag skrapar bort all lös målning...men dom var så förskräckligt smutsiga.

Smuts...

...och mera smuts!
 Hade för första gången en kastrull på vedspisen idag....jag behövde varmt vatten och hittade en äkta retro-kastrull i sommarstugan.
Är det inte gulligt!
 Tog bort bakväggen på det ena skåpet för jag måste limma och laga lite och hoppas på att jag skall få en ny stabil skiva bara jag kommer så långt i arbetet. Dethär projektet kommer nog att ta tid...men jag har ju ingen brådska heller.
 Skrapa ,skrapa ,slipa, slipa, limma, limma.... det har jag framför mig:)

Lite skrapat redan.
 Medan skåpen får torka efter skurandet passade jag på att ta itu med köksbordet.

 När vi köpte Huset kom dethär bordet med i köpet. Ett stabilt och bra bord med två extraskivor, så man får det ganska långt vid behov. Enda felet med det är att vaxduken hade klibbat fast vid bordsskivan och lämnat ludd.
 C tipsade mig att jag kan få bort luddet bara jag smetar in skivan med tallsåpa. Så nu har jag gjort det. Har ju ingenting att förlora på saken om det inte lyckas. I nödfall får jag slipa, men helst skulle jag inte göra det, för ytan är i riktigt bra skick.

Vaxduks ludd som sitter hårt fast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar