lördag 8 november 2014

Nu är det testat!

Det fungerar utmärkt att flytta tunga saker på rullar....fast det visste vi ju alla redan!

Dagens projekt var att putsa ett "brakel" område som var fullt med spireor och stubbar, stenar och jordhögar. Sekatören helt förstörd när jag har klippt buskar i jordhögar...måste investera i en ny snart.
Brakel!


Inte brakel! Cementbalken i bakgrunden.
 Cement balken kom fram i samband med trapp-lagandet. Vad den har haft för funktion hittar jag inte på. Nu fick jag äntligen prova på att flytta nånting med mina plastrullar. Först gick det inte så bra...tills jag kom på att vända på balken. Det fanns två järnöglor på den sida jag haft neråt. Dom var effektiva bromsklossar. Efter vändandet började det gå undan.


Öglor.
 I det skedet när jag skulle ha balken upp på stenarna blev det en betänke paus. Men efter ihärdigt vickande med skyffeln och stenar under som fyllning fick jag balken på mina stenar.
För tung att lyfta...
 Nu har vi en bänk bredvid stigen. Här kan man pausa om vägen känns för lång:)

Bänken!

Lite lutar den...men det skall vara så, vattnet rinner ju bättre av då.


Att sådant denna dagen! Nu skall jag sätt mig med min stickning och njuta av en lugn lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar