lördag 13 december 2014

Väderkaos...

...och just idag som hela släkten är ut och rattar på väg hit:(

Hoppas att ingenting otrevligt händer!

Till all tur har vi inte ännu drabbats av elavbrott...då hade det blivit smörgåsar till mat.



Mååånga timmar senare. När jag skrev att vi inte haft el-avbrott for strömmen:) Att jag är häxa börjar mer och mer märkas. Den var inte länge borta, men lite hicka fick jag med min halvfärdiga kål låda!

Gästerna har varit och farit. Det blir väldigt intensivt när alla är på plats. Dessutom gick vi igenom skåp,vindar och bodor. Lite mattor, kärl och dukar mm. fick nya hem. Det tog sin lilla tid det med.Jag tycker att det är roligt att alla får lite minnes saker från barndomshemmet. Mera skulle jag gärna ha delat med mig....och vissa saker höll jag i med näbbar och klor.

En skojig granris tomte fick jag av syster H...och massor med hembakta pepparkakor av syster A. Grynbär hade med sig goda chokladkex och av P fick jag godis och en bok. Nog vad det väl julafton idag...eller har jag blandat med dagarna:)

Rolig idé...en stadig granrisknippa med näsa,skägg och tomteluva
Snö ovädret ställde till med kaos...och många nerfallna grenar. Gubben förvarnade mig att det ser hemskt ut vid Huset. Stora tallkvistar har fallit och den tallen fick rejäl slagsida.

Tänk positivt... det är bra ved!

Skalad på ena sidan.

1 kommentar:

  1. Rackarn´s trevlig grantomte det där! En sådan kanske man skulle försöka sig på.../Lilla gummann

    SvaraRadera