onsdag 7 januari 2015

Låtom fåren leva!

Inte ett endaste får har behövt lägga livet till för att jag skall få en fin fårskinnsfäll....ullen har dom bara bidragit med!

Nu skall jag visa vad jag hittade när jag sökte nånting helt annat.

Tofs efter tofs..
Beskrivning fanns i en  Moda 100 ideaa från 2004. Det blir en matta att ha bredvid sängen.

Trodde att det kommer att ta en hel evighet med tofsarna. Men igår gjorde jag redan 20/43. Garn går det åt i massor, så jag blandar med alltmöjligt som dräller i knutarna. Mitt får blir mångfärgat för mitt vita garn tog redan slut. Lite finns kanske i Huset.Måste ta en sväng dit för att kolla saken.

Efter denhär garnslukaren kommer jag att göra en garninventering. Senast jag gjorde det var den 15.01-11.Här kan ni se hur läget var då. Det blir spännande att jämföra med nuläget....har bantningskuren gett resultat eller inte:)

5 kommentarer:

  1. Men gud, va gullig den var! Kanske man kan göra en björnfäll också...eller en isbjörnsvariant.../Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går säkert bra med vilket djur som helst.....kanske ett utrotningshotat. Då har man ju räddat ett om man gör en fusk variant istället för att skjuta ihjäl.....

      Radera
  2. Ser skön ut! en beskrivning skulle kanske va på sin plats för tidningen lär man nog inte få tag på mera :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan nog lägga in beskrivningen bara jag har gjort klart min fårskinnsfäll. Knappast blir jag inburad för det......och om jag blir så önskar jag att alla som besöker mig i fängelset tar med en påse Brunbergs lakrits:-)

      Radera