söndag 29 mars 2015

En låda....

...för små "nyttiga" saker. Passlig att ha på soffbordets nedre våning!

Lådan hittade jag i lidret vid Huset...full med rostiga spikar och annat skrot. Nu skall den skuras med tallsåpa och sedan får den en yta av oljevax. Hur i all sin dar har jag klarat mig utan oljevax så här länge!!??

Sicken fin låda...

..med lock och allt!
Vid Huset gjorde jag ingenting annat än att jag eldade.

 Mästarn granskade min målar rulle....och underkände den. Någon hade tvättat den för slarvigt, så det fanns lite förhårdnader i kanten. Ny rulle skall införskaffas innan måleriet tar vid.

En lång utläggning om målandets finesser fick jag mig till livs....efter det konstaterade jag att det nog är bäst att Gubben sköter det arbetet. Han är lika noggrann som Mästarn....nånting genetiskt månne...


1 kommentar:

  1. Några burkar oljevax måste obönhörligen handlas hem, det är en sak som är säker.../Lilla gummann

    SvaraRadera