lördag 21 mars 2015

Jag lovar och svär!!!!

I kalla vinden kommer BARA nyttiga saker! Absolut inte kassar med ditt och datt som jag senare skall gå igenom. Och inte mängder med mattor som inte kommer i användning....inga tidningshögar, som senare skall gås igenom. Inga lådor med tyg,garn och mattinslag.

På dom kommande hyllorna skall BARA placeras saker helt tillfälligt. Inte lagras åt dom stackars barnen som arvegods!

Nåja, nu finns det vittnen till mitt heliga löfte! Till all tur kommer ni aldrig att få veta om jag i smyg smugglar in en hel hög med "bra att ha" skrot:)

Mästarn och Bonden har idag spikat golv i den större av kall- vindarna. Det har inte gått att fara in dit alls p.g.a. blåsullen som yrde omkring. Nu är det åter ett stort steg framåt med Hus-projektet!

Väntar bara att jag kan börja städa grundligt före väggmålandet i rummen kan påbörjas. Liksom lite dammigt överallt!
Så ser det ut...lite golv fattas ännu

Så blir det


Hyllor kommer senare.
 På backen har det också hänt lite. Gubben har fällt den stora häggen som var helt full med äckliga larver i fjol.. Jag vågade inte ta itu med den...utedasset skulle troligtvis ha strukit med då:) Han fällde också ett träd bakom sommarstugan som lutade över taket.

Det finns en hel del att städa upp men idag var det så kall vind att det inte frestade att börja leka skogshuggare.

Så jag var bara en byggnadsinspektör istället:)


Det var en gång en hägg..men inte mera!


Såhär mycket snö finns det ännu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar