torsdag 23 april 2015

Pinfärskt ramvirke:)

Ett förslag till inramning. Brädorna från en gammal lada. Om man hanterar dom ovarsamt faller dom i små bitar:)

Vi skulle ju också ha haft fina "lädubräder" Men det gick lite på tok när Gubben i tiderna rev en gammal lada. Jag gav stränga order om att jag skall ha dom fint patinerade brädorna. Jo, han staplade dom snyggt ett stycke från stället där ladan varit. Och sedan brände han upp allt bråte.

Mitt i allt fanns det ingen brädstapel mera.....När han kom hem såg han ut som gossen som sålt smöret och tappat pengarna.....hördu dina brädor...dom finns inte mera!!!!

Det var ingen vits att ens bli arg. Jag sade bara att han hade en otrolig tur...tänk vilket arbete han skulle haft med att frakta hem dom, rada in dom i bodan...och sedan förarga sig över att jag inte använder av dom.

Äkta patina!
På hemvägen från Mandas, det är deras brädor som jag knyckte, såg jag denna fina afton rodnad.


Mäktigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar