tisdag 14 april 2015

Tungt med semester:)

Jag har haft så bråttom att jag knappt hinner starta datorn mellan varven.

Lördagen försvann i ett nafs med stora släkt invasionen. Roligt var det och lite trevligheter fick jag ..bl.a en fin julros och en absolut nödvändig kökstavla.

Julrosen planterade jag igår, den kommer att trivas i sitt skyddade läge mellan stenarna.
Julrosen.
 Fina retrotavlan får ännu vänta på sin plats...fast jag har förstås planerat färdigt vart den skall placeras.

Sötaste söta tavlan!
På söndagen började jag beta av mina sysslor med det absolut otrevligaste av allt...att klyva bort otroligt gammal ved. Lite lämnade jag ogjort när jag kom på att dom grova klabbarna ryms som dom är i bastu ugnen. Det var dammigt minsann...tur att jag redan har haft sorkfeber!

En liten gissning att veden är 40 år gammal....
Igår fick jag krattandet påbörjat. Och så planterade jag blommor i cementkrukan. Gubben hade förärat mig med dom. En ampel fick jag också, den hängde jag vid bastun.

Om nån undrar varför jag får alltmöjligt så är det faktiskt min födelsedag idag!!!! Igen ett år närmare pensionsålder:)
Tror bestämt att det såg lika ut ifjol....
 Idag tog jag det lite lugnare....flunssan tycks vara envis så det är bäst att inte utmana ödet med för ansträngande arbeten. Fraktade en lindrigt begagnad elspis som vi fick av M och H. Tusen tack. Om den var en födelsedagspresent saknades rosetten och presentpappret...men bäst att inte klaga över bagateller:)

Manda bjöd Gubben och mig på ugnsstekt gädda och potäter. Gott var det....i synnerhet fyllningen, för där bidrog jag med urgamla plommon anno jag vet inte när. Gäddan fångad i vår fina å med katiska. 4 kilo påstods den ha vägt. Men man vet aldrig med fiskehistorierna om dom stämmer...

Efter maten satt jag och lekte med mina kakel...jag blir riktigt slut i handen när kaklen skall knäckas med en tång. Men roligt är det...blir tavlan inte bra kan man alltid hänga den i sommarstugan.

Såhär långt har jag kommit!

2 kommentarer:

  1. Grattis på Din stora dag! Hurra, hurra, hurra! Kram från Kulturtanten och Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar så mycket! Det börjar bli ett heldags projekt att räkna årsringarna:-)

      Radera