söndag 31 maj 2015

Ditt och datt!

Mandas älskade "lädudörrar" skall få ett nytt liv på vår backe:)

Vad det blir får ni se bara vi har snickrat färdigt. Idag började vi med förberedande arbetet och planeringen.

Tidens tand har patinerat dom så fint!


Tilda sågar så att näsan vippar och hakorna darrar:)
Igår kväll fick jag lampskärmen färdig, och idag är den på plats!

En kristall lampa igen:)


Såhär!
Hyllan som jag hittat i lidret har blivit omvandlad och spikad på plats. Har en liten trästång som också hör till den men den måste få lite färg först. Den lyser för ny och ren mot hyllan.

Det kommer ingen gardin...men nog nånting annat:)
Till sovrummet hittade jag i gömmorna en liten kanna och ett fat (egentligen är det gräddsnäcka+sockerskål)

Dom har såna proportioner som ett tvättfat + kanna skall ha...får nöja mig med dom tills större exemplar kommer emot nånstans.

Pytte kanna+fat

Dooodis va dom e sööta!!!!

2 kommentarer:

  1. Tjusigt må jag säga! Hyllan var väldans trevlig för att inte tala om kannan och handfatet. Möjligen kan man tvätta lilltårna i det fatet.../Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, och kanske näsan.... man måste välja den del som är smutsigast :-D

      Radera