lördag 16 maj 2015

Målar-dag!

Det blev mera målat än jag trodde...t.o.m händerna är målade:)

I början hade jag handskar på men i nåt skede märkte jag att jag inte hade dom mera. Det är lite som när Gubben målade, hans händer var minsann också fulla med färg. Då sade Bonden...man kan ju nog använda pensel också:)

Men all färg kom inte på händerna. Först ett varv med grundfärg. När jag hade målat en vägg kom Mästarn och granska hur det blir. Jag fick en kort föreläsning igen om målandets konster och knep. Tackade snällt för upplysningen och fortsatte liksom förut:)
Första väggen grundmålad.


Alla grundade.

Och HELA rummet målat med riktiga färgen!
Hade hela tiden en värmefläkt som surrade på. Så rått och kallt som det är skulle det ha tagit en evighet för färgen att torka. Nu fick jag mycket gjort på en dag!

I morgon skall golvlisterna tvättas av och spikas på plats. Och golvet och taket skall  tvättas. Fönstren skall också putsas..sedan kan jag börja inreda:)

1 kommentar: