torsdag 7 maj 2015

Man tager vad man haver...

..sa Kajsa Warg! Så gjorde även jag!

 Var så duktig imorse att jag direkt började laga kållåda när jag steg upp. Skönt att ha matbestyren undan, så får man hela dagen på sig att göra vad som helst.

Skulle ju ta med mat när jag for till Huset...men äger ingen mat termos. Vad tar man då? Jo två vantar klädde jag på matlådan. Dessutom virade jag in den i en vinterrock som visade sig vara onödig idag. Maten var
riktigt het ännu flera timmar senare!

"Heimlaga" mat termos:)

Matpaus!
 Den observanta kanske reagerar på att jag inte tycks vara på jobb alls...har hon månne glömt att hon har ett arbete kanske ni undrar!

Nä, inte har jag glömt bort det. Men saken är på det sättet att herremannen jag är personlig assistent åt är på sjukhus på obestämd tid. Min framtid är lite oviss men som tur kan jag ta ut min semester.

Utan sysselsättning är jag inte!

Slängde ut golvet från stallet idag. Inte en endaste järnbit i hela golvet. Tur det, för nu var det enkelt att bryta loss cementen och kasta ner bitarna i den stora gropen som fanns under golvet i lidret bredvid.

Knäckebrödsgolv:)



En smäll med järnspettet och golvet knäcks sönder.


Kanten lika järnlös.

Måste ta en slägga med nästa gång för att få bitarna mindre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar