torsdag 25 juni 2015

Att tömma ett hus....

....på 240 kvadrat....och flytta in i en liten sommarstuga. Det är inte enkelt:-)

Det är ju tillfälligt vi bor här. Men allt är mycket enklare när man bor samma ställe som husrenoveringen är. Fast nu åkar jag i motsatt riktning istället.

Försöker tömma bort våra grejor från kök,badrum mm. Så får dom unga äntligen börja breda ut sig. Och så har jag ingen tvättmaskin ännu , så medan jag byker går jag igenom skåp och hyllor.

Idag igen en bilfull med saker med....sakta minskar det nog!

3 kommentarer:

  1. Säger bara: Lycka till! I princip är det enkelt, men...
    Efter att ha bott här i dé Nya i ett år och en månad kan jag konstatera att det finns fortfarande lådor som inte packats upp. Tröstar mej med det som min före detta kollega så: "Det är ingen brådska. Jag flyttade för 10 år sedan och hr fortfarande lådor kvar att packa upp och jag är ändå pensionär nuförtiden". Trösterikt. Men du är så energisk att du får undan allt i ett huj.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregående talare, effektivare kvinna än Du finns inte.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  3. Min strategi är att ta ett bil-lass med grejor...försöka hitta plats åt allt. Ta ett nytt lass. Nu är det bara små prylar det gäller. Möbler mm. blir aktuella först när Huset är färdigt. Bränn-tunnan går het....jisses vad det finns papper med personliga uppgifter som man inte vill sätta i pappersinsamlingen!

    SvaraRadera