söndag 21 juni 2015

Vips for det många dagar:)

Så är det när man vistas i sommarstugan!

Lite som att leva i en bubbla...utan TV, dator och diskmaskin:)

Nåja, TV saken ordnade sig idag. Vi hade T o. P på besök igår kväll. Och dom sade att det funkar bra med en liten antenn till TV:n vid deras stuga. Idag kom dom dragandes med den så vi fick testa om det lyckas hos oss också. Och det gjorde det. Gubben var till sin mamma efter en liten TV som har legat oanvänd i många år. Så i  kväll kan man få se vad som hänt i världen den senaste tiden. I morgon far jag till stan och inhandla en egen antenn åt oss. Nu får vi låna deras några dagar.

I mitt förra inlägg nämnde jag diverse snickerier. Nu får ni se vad jag har skruvat ihop.

En egen hylla för veden!

Finaste borsten och skyffeln...att sopa bort stickor och skräp med.
  Dessutom gjorde jag klädhängare...vi skulle ju få gäster, och dom behöver ju hänga upp sina rockar.
Samlade ihop alla sorters knaggar som fanns i minut och parti. Skruvade fast dom och skruvade helt kallt bräderna på väggen med långa skruvar.

Både för dom stora och dom små gästerna.



 Som restbit blev en brädstump med ett hål som spillkråkan har hackat. Klart att man måste använda ett så snyggt hål:)
Nyckeln och hänglåset hittade jag när jag städade bort skrot från backen

Likaså handtaget, nu har paraplyet en egen plats!
Midsommaren firade vi med vännerna M o H. Det var deras köksskåp vi fick, nu har vi skålat för skåpen...och midsommaren ...och sommarstugan!

Idag tyckte jag att det börjar räcka med "slatrandet" , så jag har börjat tvätta sommarstugs väggarna. Dom är så mögliga att det inte räcker med att sopa av dom. Gratis motion...upp och ner med stegen hela tiden. I morgon har jag garanterat sjuka ben:)

Mästarn lade upp takrännor på framsidan av sommarstugan i fredags. Och Gubben har börjat måla ytterväggarna . Men det får ni inte se förrän det är färdigt!
Takrännor på kommande, så sprättar det inte mera på väggen.



2 kommentarer: