onsdag 8 juli 2015

Det rivs och byggs och målas!

Jag som redan trodde att vi har slutat riva! Men se nääi....igen kom det emot sådant som var så snett att det måste rivas bort.

Vid sommarstugan har det varit så tokigt ytterom dörren att det först är ett trappsteg och sedan en cement trappa, först sedan kommer man ner på marknivå. Och terrassgolvet var inte i samma höjd som någondera. En gång föll jag redan handlöst  när jag steg tomt.

Nu skall Gubben förstora terrassgolvet så att det blir ett enhetligt golv. Men cement trappan måste vi riva. Stora stenar kom emot när vi rev. Dom placerade jag vid en blombänk...det var närmaste stället att bli av med dom



Inne i Huset har Mästarn hållt på med fönstersmygar och foderbräden. Och igår byggde han ett väggfast skåp som gömmer proppskåpet. Snyggt blir det!


Jag har förberett målandet av ett plåtbord och ett litet skåp. Båda kommer till sommarstugeterrassen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar