tisdag 11 augusti 2015

En händelserik dag!

Till först betsade jag en stockväggsruta. Den hade helt fel färg,skiftade lite i rött. Nu är den mörk och fin. Det var lite spännande att pensla på betset...väggarna runtomkring var ju färdigt målade,så det var totalförbjudet att sprätta omkring sig!!

Jag klarade mig med bara en betsprick på väggen..och den fick jag borttorkad helt. Annars hade jag väl blivit både hängd och skjuten...och efter det rullad i tjära och fjädrar :-)
Efter det for jag till Gården och plocka ett ämbar vinbär och tvättade en maskin byk under tiden.

Efter det for jag till stan och köpa lister,kakel,fogmassa,silicon mm. mm.

Och nu kommer det roliga...en semestertripp. Manda och jag åkte iväg till F och I. Först plockade vi bort deras svarta vinbär. Och sedan for vi till deras stuga vid Kymmene älv. Simma...bada...simma...bada...simma...sedan grillkorv och sallad mm.

Första gångan denhär sommaren som jag har simmat rejäla sträckor. Det blev 300 m.



Och nu är jag så mätt och belåten...och trött! Att bada och simma tar på krafterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar