tisdag 25 augusti 2015

Jämmer och elände!!!!

Jag visste ju att det inte blir enkelt....och det stämde precis!!!

Igår tog jag tjuren i hornen och började tömma klädrummet. Rafsade raskt allt som fanns på två hyllor ner i sju sopsäckar....vi hade ett STORT klädrum tidigare. Började sortera allt i lugn och ro hemma i sommarstugan. En hög spara...en hög klädinsamling...en hög bränna...

Provade kläder så att svetten strittade....fällde nästan nån tår när jag speglade mig iklädd för trånga kjolar och blusar. Misstänker att speglarna hör hemma i spegelhuset på Borgbacken...ni vet domdär som förvränger utseendet på dom mest tokiga sätt.

Till all tur blev det en paus med sorterandet när jag fick veta att arbetsbordsskivan mm. har anlänt till butiken jag beställt dom från. Manda och jag susade iväg efter dom, så nu har Mästarn bara att börja jobba igen!

Idag sorterade jag färdigt. Saldo blev två säckar som skall sparas...resten till insamling och brasa. Och lite klipper jag till trasor.

Och det är bara en liten början på tömmandet...suck!
Sorteringsrummet!
Bordsskivan var så lång att vi med nöd och näppe fick in den i bilen...men det lyckades!
Inpackad skiva...i väntan på att få komma på plats!
Som avslutning på gårdagen blev det en rask cykeltur till ån ca. elva kilometer tur- retur. En liten simtur däremellan. Tänk om spegeln inte förvränger min bild lika mycket idag mera...jag har ju motionerat:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar