lördag 30 januari 2016

Alltså...vi har ALLT!

Till och med en egen isbana:)

Fast den vill vi inte ha. Ingendera av oss äger skridskor. Och förresten är risken överhängande att vi skrinnar ut på vägen i misstag:)

Till all tur är jag uppväxt mitt i en backe...vi hade precis samma problem hemma på Gården...så man är liksom van med att hela världen lutar.

 Sanden blev in isad på nolltid....det såg sandat ut men var glashalt. En gång höll mjölktankbilen på att glida mot en elstolpe. Dagen före blev det sandat och vi hade inte märkt att det hade flödat vatten på sanden. Tur att jag såg när tankbilen for iväg utan att ta vår mjölk. Snabbare sandning har ingen skådat...jag rusade ut och sandade. Så stod jag vid vägen och stoppade tankbilen när den kom från grannarna.

Nåja, dom tiderna saknar jag inte. Nu är största problemet om man kan förflytta sig till bilen utan att falla. Köpte igår nya broddar åt mig, men dom kan man inte lita på när isen är hård och våt. Nog halkar man ändå!

Isbana.


Så nu med raska tag ut och sanda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar