torsdag 7 januari 2016

Vi kan välja....

...om vi vill ha över 25 grader kallt ...eller lite varmare:)

På norra sidan av huset såhär...

...och på södra sidan av huset såhär.
 Valet är ju inte svårt...vi går inte bakom huset idag:)

Men en god sak med kylan. Jag sökte fram en rejäl låda för veden i Salongen. Lådan har min farbror snickrat åt marthorna för att förvara marthakärlen i. Jag fick den i samband med att vi inventerade kärlen, och bytte ut den tunga trälådan mot en lättare variant i plast.

Nu har jag stiftat fast tyg innanför och skruvat hjul under den. Här ryms många dagars ved!

Vedlådan!
 Eftersom inget utomhusarbete lockar har jag sysslat med inredning...igen!

Rostig ängel som vakar över proppskåpet.

Urgammal trälåda som ljusförvaring mm.

En pall bekläddes med skumgummi och fårskinn...min fotpall.
 En hylla för burkar har jag gjort(det skall vara mycket burkar) med krokar för pannlappar och annat som man vill hänga upp. Skruvade fast konsolerna och krokarna. Bjöd ut jobbet åt Gubben men han hittade på annat viktigare att göra:) Men han lovade skruva fast den på väggen. Jag vill ogärna göra hål i dom nya gipsskivorna.
"Heimlaga" hylla
Och nu kommer jag att sätta mig i stolen med fötterna på fotpallen och sticka. Vad annat kan man göra i kölden...nåja, elda förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar