onsdag 16 mars 2016

När man vill....

...mera än man kan! Då behövs det många sågar:)

Efter en paus på ca. ett år startade jag motorsågen idag. Klart att Gubben skulle ha sågat det som behövs...men jag VILL ju såga. Första träden föll snällt ditåt som jag ville ha dom. Men en hägg hade andra tankar....med den påföljd att motorsågen fastnade i stammen.

Jag blev smått desperat först. Måste jag erkänna mina tabbar och ha Gubben med sin såg att såga bort min såg!!!! Nää, det ville jag inte. Tog bågasågen och började karva mig genom stammen. Knuffade och buffade lite emellan mot stammen. Jippii...det knakar i den. Några svettiga minuter senare föll häggen...och sågen klarade sig oskadd:)

Häggar och skräp skall bort...

Envisa häggen:)
Nu är den borta!
Nu är skräpet borta! Björkarna får för min del fällas när som helst nu! Imorgon skall jag ännu släpa all ved i snygga högar. Om jag inte ligger däckad av muskelvärk....många muskler fick ett häftigt uppvaknande ur vinterdvalan idag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar