måndag 4 april 2016

Ved och gamla bilar...

...sånt fyller jag dagarna med:)

I lördags samlades närmare 100 veteranbilar i byn. Jag var inte så intresserad av bilarna...men nog av folket som samlades för att beundra bilarna.

Träffade många bekanta och njöt av solskenet och avgaserna...bilarna är kanske inte av dom mest miljövänliga sorterna:)

Det såg fint ut när karavanen for vidare!





Såhär for vår mjölk också i tiderna!
Äntligen får man då hugga i med vedarbetet!!!! Hellre svettas jag med veden än att jag motionerar! Tar det i etapper. Först släpar jag ut en hög...så sågar jag allt i stumpar...och sedan klyver jag det som behövs. Radar upp an efter, så det blir inga högar som väntar. Terapiarbete i allra högsta grad:)

Allt som jag lagar är sånt som har blivit bort putsat bakom lidret.Alltså inga stora mängder.

Gubben kommer att hämta ett helt traktorsläp med ved från Gården som skall radas upp. Så där får jag en rejäl hög att ta itu med. Då behöver jag inte gnälla över att det inte finns nånting att göra:)

En anspråkslös början på det hela!

Sånt som skall släpas till vedbacken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar